Monday, February 9, 2009

Ku Punya...Kek-kek

Eventhough I was worried about Taufiq, I still managed to put it out of my mind for some time to bake some cakes. Huhu... Agaknya memasak ni penenang hati kot.

Wilson, my hubby's friend, ordered a cake for chinese new year from me. Huhu... The funny thing was, my hubby SMSed me to say Wilson ordered a 1/2kg cake but being rather busy with Taufiq at that moment, I accidently read it to be 1kg, not seing the '/2'. Huhu... Kesian Wilson tak pasal-pasal beli 1kg kek.

Down below are some pictures of the cakes I managed to bake these few das. I've temporarily abandoned my pitiful attempts to master the art of making butter icings at the moment, and resulted to using plain ol' whipping cream. Mahal siot satu kotak whipping cream. Yang jenis baik RM13 ke atas. Yang tak tahan punya bawah RM10 tapi pakai pun jap jela. Takleh simpan lelama. Huhu... Susah benor asik dapat icing manis jek, last-last belajar guna whip cream je... Kena gali-gali lagi kot dapat yang kurang manis. I don't like using uncooked eggs for icings. Besides, it tastes too oily to me. Huhuhu... So don't worry kalau nampak ada icing kat kek tu. Takde icing bertelur punya. Huahahaha...




Kek Wilson order


Cake-attack minggu lepas. Jaaaap je lesap. Hehe...


Kek hari jadi Kak Ti (macam kenai je rupa) :P

Ni tengah nak kumpul duit nak beli icing tips ni. Ada la dalam RM40 untuk 32 jenis kot. Lagi murah dari beli satu-satu. Usha-usha kat kedai bakeri satu nozzle je dah RM5. Baik aku balun satu set lagi murah. Huahahaha... (gelakan evil). Kini alat-alat memasakku dah mula (tapi masih belum) lengkap. Dah ada turning cake stand (macam kat atas tu), ada stainless steel spatula, ada plastic icing nozzle, plastik cake spatula, measuring cups, penimbang, dan apa lagi aku tak ingat. Tapi yang pasti, aku adalah manusia paling gembira kiranya dapat oven baru (yang canggih). Huahahaha... Nanti kita usha-usha oven multi-purpose eh bang? Huhahaha... sengal lak malam ni.

Wokeh. Till next time. Lupa lak, ada resipi baru la, mac n cheese tapi recipe lain kali eh? Huahaha... Enjoy drooling over the pic jela :P


Because my hubby more or less licked his plate clean, I consider it a very successful experiment. Huhuhu...

No comments: