Saturday, July 30, 2011

Al-Fatihah Buat Arwah Anakku Nurfatihah Humairah

38

A'kum..

Lama tak online.. Minta maaf tak sempat nak balas komen. Petang semalam baru discharge dari maternity wad. Anak yang telah sy ngangdungkn 9 bln lbh telah meninggal dunia dalam perut saat2 akhir. Doktor kata kes terpencil, 1/1000 dan saya antara yg malang. Apapun terima kasih kpd kwn2 blogger yg bertanyakn pasal sy, minta maaf sbb buat anda risau. Kpd yg bertanyakn soalan ttg baking, insyaAllah bila dh pulih sy akn balas.

Apapun selamat menyambut bulan ramadhan yg mulia.. Buat arwah, mak sedekahkan al-Fatihah buatmu sayang.. Suatu hari kita semua pasti akan mati dan mak harap kau dpt menyambut kedua ibubapamu di sana nanti.. Pada mak kau lah anak yang terbaikn dlm dunia sebab teman mak membaking dan mengetart walaupun sarat ngandung. Patutlah tiba2 mak rajin mendeco sbb tgh ngandungkn ank prmpuan, huhu.. (saje buat lawak utk krgkn sebak didada).

Assalammualaikum dan selamat menyambut ramadhan yg mulia..

P/S: Buat masa ni takde resepi utk diupdatekan sbb dlm pantang dan baiki mental, fizikal dan spiritual diri sndr.

38 comments:

missalongwani said...

takziah..harap2 dapat bnyak bersabar yer pn....insyaAllah...suatu hari Dia akan gantikan yang lebih baik...

izahdaut said...

takziah dan alfatihah..semoga ramadhan ini menguatkan lagi semngat dan diberi penuh kesabaran n ketenangan..

amin..

cinnamon.com said...

AL-Fatihah buat anak,semoga maknya tabah,sesungguhnya Allah amat menyayanginya..syurga tempatnya..

cinnamon.com said...

salam ramadhan..

Cendana Kasih said...

Al fatihah,,takziah dari kami sekeluarga..sudah pasti syurga tempatnya.. dan kita perlu siapkan diri agar dimudahkan perjalanan bertemunya di sana.

Mamasya said...

Salam Takziah buat Zack sekeluarga....moga tabah dan sabar menempuh ujian ini dan jua diberikan ketenangan. Allah lebih menyayangi putri Zack.Al-fatihah...

Zack Zachoes said...

missalongwani: terima kasih..mudah2an begitulah..

Zack Zachoes said...

kak izah: terima kasih..insyaAllah kak..

Zack Zachoes said...

cinnamon: tq, kuatkn smgt utk teruskn hidup ini..

Zack Zachoes said...

CK: insyaAllah..mempersiapkn diri utk lbh mudah bertemu dgnnya di sana nnt..

Zack Zachoes said...

mamasya: terima kasih mamasya..bljr menerimanya dgn redha..

Diana @ Melley Mey said...

Al-Fatihah..
Salam takziah dari akak... Moga zack d beri ketabahan n kekuatan menempuh segala ujian dariNya..

MAT SOM said...

Takhziah drp saya sekeluarga. Saya dpt bayangkannya, kerana kami juga pernah kehilangan anak spt itu.

Bersabar, dan reda dgn Qada dan qadar-Nya. Allah lebih sayangkannya

Cheq Sue said...

Salam zack... cheq sue baru sampai sini. Takziah zack,semoga zack tabah menghadapi segala dugaan ini... insyaAlah satu hari nanti zack akan dapat penggantinya... semoga zack dapat melalui hari2 zack dengan seribu ketenangan dan banyak2 lah berdoa dan sabar... Al Fatihah

dhiya said...

salam..kak..banyakkan bersabar..setiap ujian ada hikmah disebaliknya...saya doakan kesejahteraan akak sentiasa...amin.

Cikgu_Anie said...

sabar wahai sahabatku...sungguh cantik nama puteri yg diberi....syurga adalah tempatnya...betul zack bukanlah org yg malang...zack adlah org yg sgt bertuah mengandungkan puteri secantik nurfatihah humairah...dia menunggumu di syurga...Al_Fatihah

Mas said...

Al fatihah....
takziah dari kak mas sekeluarga,
banyakkan bersabar..setiap ujian ada hikmah disebaliknya...
semoga ramadhan ini menguatkan lagi semangat dan diberi penuh kesabaran n ketenangan..

mimas said...

Alfatihah dan takziah buat zack.. pasti ada ganjarannya atas kesabaranmu.. Nurfatihah Humairah menunggu ibunya di akhirat nanti!!!!

K.Nor said...

takziah dr k.nor zack.. tabahkan hati dan kuatkan semangat ya.. insyaallah anak kecil tu sedang menunggu zack dan suami di depan pintu syurga.. slmt berpantang..

Zack Zachoes said...

terima kasih semua..maaf tak dpt nk bls komen satu2..bdn masih lemah lg, kepala pn asik pening2.. apapn tlah terjadi sy ttap akan igt dan rndu pd arwah..

Nori Manap said...

Salam takziah buat puan sekeluarga... dengan izin Allah saya dipertemukan blog ini semasa mencari facts mengenai ovalette bg menjawap peranyaan seseorang mengenainya. Saya terus sukakan blog puan ini...penuh keikhlasan berkongsi pengalaman. Saya juga mempunyai blog sedemikian untuk rujukan saya dan anak2 atau sesiapa kenalan yang sudi... Apapun, takziah sekali lagi...apa yang dapat hanyalah didoakan puan tabah mengharungi hari2 mendatang...InsyaAllah dapatlah kekuatan dariNya.

Zack Zachoes said...

Noni Manap: Terima kasih..kata2 Noni sedikit sebanyak memberi semngat dan ketabahan dlm diri saya.. insyaAllah bila sudah sembuh luaran dan dalaman sy teruskn berblogging..

Nannie said...
This comment has been removed by the author.
Larra... said...

Takziah kak...
Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita....

al fatihah...

Zack Zachoes said...

Larra: terima kasih..hanya Allah saja yg tahu bertapa beratnya dugaan yg diberikn ke atas hambaNya yg kerdil ini..

uncle nik said...

assalamualaikum...takdir Ilahi dipertemukan dengan blok puan...semakin menggemari dunia masakan....semoga ilmu yg dikongsi mendapat ganjaran allah,..salam takziah...kita hanya mampu merancang...sesungguhnya ALLAH tidak akan memberikan bebeban kepada hambanya jika hambanya tak mampu memikulnya...kuatkan semangat...insyaallah Allah akan beri yang lebih baik...

Zack Zachoes said...

uncle nik: w'salam.. redha dgn apa yg berlaku..Dia lebih menyanyangi arwah Nurfatihah..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya di sana.. alhamdulillah, setidak2nya blog ni berguna kpd org lain :)

Min @ Mama Dhia Farhah said...

Assalamualaikun...salam takziah buat penulis dan keluarga... Sesungguhnya kita adalah insan terpilih kerana melahirkan ahli syurga yang pada saya tidak semua orang berpeluang mempunyai anak yang telah terjamin kedudukannya di syurga serta insyaAllah menjadi syafaat buat kita sebagai ibu ayahnya... Saya pun baru 77hari kehilangan puteri sulung yang telah dikandung selama 9 bulan... So,semoga Allah terus terusan kurniakan ketabahan,kesabaran dan kekuatan buat kalian... Ya Allah,kurniakanlah kami keredhaan demi menjunjung kasih sayangMu yang tiada tandingan...

Zack Zachoes said...

mama dhia: takziah ya mama dhia.. semoga kita diberi kekuatan dan ketabahan jiwa yg kental mengharungi hari2 akan datang.. insyaAllah.. hanya Allah saja yg tahu betapa berat ujian yg diberikn kepada hambaNya yg kerdil ini.. semoga kita menjadi insan yg selalu beringat..dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali..

dari~ummie said...

salam..takziah kak zack..may ALLAH bless her soul..bertabahlah..insyaALLAH,sabar tu pasti ada ganjaran..^^

Zack Zachoes said...

w'salam..

terima kasih.. insyaAllah, bersabar atas ketentuanNya..

tinie said...

salam.... takziah untuk zack..... sesungguhnya zack adalah intan terpilih diberi ujian tersebut..... insyaallah zack mampu menghadapinya......

ibuaries said...
This comment has been removed by the author.
Zack Zachoes said...

tinie: w'salam.. alhamdulillah, mula meredhai ketentuan Illahi.. kesihatan pun makin pulih, akan terus berjuang utk keluarga.. :) terima kasih kerana sudi tinggalkn komen disini..

Zalikha said...

Salam akak, my heart feels very sad for you, but the baby is indeed in a better place...:) the world may be not good enough for her..:)

Zack Zachoes said...

w'salam.. it still pains me when I think about her, but less and less..and the day will come when I really have to let her go... this place is just a passing for us, maybe we'll see each other in the hereafter..insyaAllah...

sham tahir said...

assalamualaikum...Takziah dr akak...semuga adik tabah dn byk brsabar...jaga kesihatan adik dn insyaallah ada hikmah dsbaliknya...

Zack Zachoes said...

sham tahir: waalaikummussalam.. terima kasih kak..insyaAllah, dlm proses memulihkan luaran dan dalaman. semua itu kehendakNya, redha atas segala yg berlaku..